Smeerput maken.

Latten op de vloer geschroefd.

Om de latten heen door de beton geslepen met een diamantzaag.

Vloer omhoog takelen.

De blokken voor de smeerput staan klaar.

Deze afvoer van regenwater zal verlegd moeten worden.

Ook zit hier nog een oude fundering van waar ooit een schuurtje heeft gestaan.

2e vloerdeel eruit!

Hier is al een deel van de oude fundering van het vroegere schuurtje verwijderd.

De oude fundering is verwijderd en de afvoer is vernieuwd,ook die van de wasbak.

Ruim een meter diep,dus we zijn op de helft!

1.5m diep,nog een halve meter te gaan!

2m diep en ongeveer 12m┬│ zand afgevoerd!

Afzuiging van de smeerput geïnstalleerd.

Afzuiging en stroom onder de vloer door tot in de put.

Klaar voor de beton.

De beton is gestort.

De plastic is rondom ingekort en strak tegen de zijkanten aan gewerkt.

De afzuiging tot onder op de vloer.

De profielen zijn gesteld.

De eerste lagen!

Metselwerk klaar en profielen verwijderd.

Alle elektriciteit aangelegd.

Zand rondom aangevuld en met water bespoten zodat het zand goed kan aanzakken.

De stalen rand waar de houten balken in komen liggen is bevestigd.

Ook is de gehele rand rondom vastgelast aan het betonnet wat in de bestaande vloer zit.

Ook is aan de veiligheid gedacht!

De balken zijn op maat gemaakt.

Al het grote spul wat niet naar boven kon is buiten gezet!

Draaibank zolang maar even op de smeerput gezet.

De garagevloer schoon geveegd en de muren afgeplakt voor het uiteindelijke pleisteren van de afwerkvloer.

Vloer smeren...

Vloer vlinderen...

En nog eens vlinderen!

Smeervloer klaar!

Nu nog een donkere pleisterlaag!

Het eindresultaat, nu een paar dagen nat houden en dan de garage weer inruimen.

De put zoals hij geworden is, er ligt in dichte toestand voor en achter een rooster op voor ventilatie.

Ik heb de laatste tijd een paar klusjes gehad onder verschillende auto's en ook aan mijn Dart heb ik weer het nodige gesleuteld, onlangs het filter van de versnellingsbak weer eens vervangen en natuurlijk de deksel weer netjes afgedicht. Tot mijn schrik zag ik toen dat er een vriesplug lek was en die moest dus vervangen worden! Leuk klusje op je rug onder de auto!!
Niet dus, uiteindelijk alles weer gemaakt maar ook snel besloten om een smeerput te gaan maken, komt altijd goed van pas in mijn geval en zeker voor de Charger zal het in de toekomst makkelijk zijn.
De restauratie ligt op dit moment dus even stil maar ik wil toch mijn website up to date houden met wat ik aan het doen ben omdat het er toch ergens mee te maken heeft.
Ook komt er een nieuwe vloer in de garage en dan kan de restauratie echt beginnen, tot die tijd dus een verslag van de smeerput en vloer en wellicht wat foto's van de verdere demontage en aanpassing van de kantelbok.